A készlet erejéig.
MAYA 3D modellezés és animáció
Lépjünk új dimenzióba a Maya 2008 alkalmazással!
Az Academy Award díját elnyerő Maya 3D animációs szoftver a legjobb választás a filmes és videós művészek, a játékfejlesztők és a 3D tervezéssel foglalkozó szakemberek számára. A Maya - 3D modellezés és animáció könyvből megtanulhatjuk, hogyan hozzuk létre, rendereljük és animáljuk saját digitális modelljeinket és jeleneteinket, és megszerezhetjük a Maya ismeretek alapjait is.
A nagysikerű könyv kiváló kiindulópont a 3D és a Maya világának megismeréséhez. Az alapoktól indulva, gyakorlati példákkal kombinálva szórakoztató és egyszerű módon tanítja meg a Maya alapvető eszközeinek használatát, és közben a Maya 2008 verzió újdonságaival is megismertet. Kövessük az egyértelmű, lépésről lépésre haladó leckéket, és így a CD-n található projektfájlokat használatával gyakorlati tudást szerezhetünk. A színes mellékletben lenyűgöző modellek képeit találjuk, amelyek további ösztönzést adhatnak a fejlődésünkhöz.
- Megismerjük a Maya 2008 kezelőfelületét
- Emberi kéz, rakéta és gőzmozdony létrehozása közben kísérletezünk a modellezéssel
- Elsajátítjuk a NURBS-ök, poligonok és subdivek alapjait
- Felfedezzük a shadelés és textúrázás finomságait
- Egy gőzmozdony modelljét előkészítjük automatizált animáláshoz
- Természetesebb bevilágítást hozunk létre mental rayŽ Final Gather és Global Illumination használatával
- Valóságszerűbb eredményeket állítunk elő Maya Render Layers és egy Ambient Occlusion pass alkalmazásával
A CD-mellékleten képeket, filmeket és jelenetfájlokat találunk, amelyek a könyv egyes anyagainak megtekintését teszik lehetővé. A projektfájlok segítségével végigcsinálhatjuk a gyakorlatokat. A CD a Maya Personal Learning Edition szoftvert is tartalmazza. A könyv a Maya 2008 szoftver alapján készült. A könyv weboldalán további hasznos információkat találhatunk a szoftverrel és az újdonságokkal kapcsolatban.
Dariush Derakhshani díjnyertes 3D animátor, szerző és oktató. Olyan filmeken dolgozott, mint a Fantasztikus négyes és A faun labirintusa, a South Park sorozat, illetve közreműködött számtalan reklámban és zenei klipben. Mayát és 3D-t oktat, ő az Introducing 3ds Max 9 és az Introducing Maya könyvek szerzője, illetve a Mastering Maya 8.5 kiadvány társszerzője.
3Ds Max a 3D világa
Milyen újdonságokat kínál az Autodesk 3ds Max 9? Érdemes-e az új változatra frissíteni? Hogyan teheti hatékonyabbá a munkáját a 3ds Max?/b
A kötet szerzője, Ted Boardman sok más egyéb mellett ezekre a kérdésekre is választ ad könyvében, amely napjaink egyik piacvezető térgrafikai és animációs alkalmazásához, a 3ds Maxhoz kínál átfogó útmutatót. Nem csak a modellezés és az objektumok animálásának folyamatait sajátíthatja el, hanem azok működését is megértheti. A könyv példáinak és gyakorlatainak elvégzése során megismerheti a 3ds Maxot annyira hatékonnyá és egyszerűen használhatóvá tevő új funkciókat. Mind az új felhasználók, mind a munkavégzésük hatékonyságát fokozni kívánó "rutinrókák" hasznosnak fogják találni az alábbi, részletesen kidolgozott témaköröket:
- Modellezési módszerek a számítógépes erőforrások hatékony felhasználásával
- Procedurális modellezési módszerek az egyszerű szerkeszthetőségért
- A térbeli jelenetek térhatását fokozó bevilágítási és anyaghasználati praktikák
- Kamerák és objektumok animálása sebességszabályozással
- A jelenetek látványosabbá tétele különleges hatásokkal
Újdonságok a 3ds Max 9-ben:
- 64 bites támogatás: az újdonságok közül kiemelt figyelmet érdemel a 64 bites platform támogatása, amely révén a korábbi memóriacímzési korlátok megszűntek
- Új mental ray integráció: a 3.5-ös verzióval tovább fejlődött a 3ds Max ' mental ray integráció, további shaderekkel, anyagokkal bővült a fejlesztő környezet eszközkészlete
- Javított 3ds Max szoftvermag: tovább javult a stabilitás, fejlődött a nézetablak interaktivitása, valamint a pixelgrafikus anyagok megjelenítési módja
- Réteg alapú animáció: az animációk önálló rétegekben történő kezelése még rugalmasabb eszközkészletet biztosít, amellyel az egyes, animált elemek módosítása a kulcskockák szerkesztése nélkül is megoldható
- Pro Booleans: a 3ds Max 8-as verzióhoz előfizetéssel rendelkező ügyfelei már megismerhették a Pro Booleans által nyújtott előnyöket. A Boolean műveletek során gyakran előfordultak hibás háromszögek, amelyek a kivágások készítésekor megnehezítették munkánkat. A Pro Boolenas ezeknek a hibáknak az előfordulását gyakorlatilag megszünteti.
- Továbbfejlesztett haj- és szőr-szimuláció: a 3ds Max 9-es verziójában már a nézetablakban tudjuk szerkeszteni a haj- és szőr-szimulációs jeleneteinket.
Ted Boardman az Autodesk 3ds Max utazó szaktanácsadója, az Autodesk képesített mesteroktatója. Oktatási tevékenységének elsődleges célja, hogy segítsen hallgatóinak elsajátítani azokat az alapismereteket, amelyekkel növelhetik munkájuk hatékonyságát. Ted számos 3ds Maxról szóló könyv elkészítésében közreműködött, a CAD és a vizuális modellezés témájával foglalkozó, évente megrendezett Autodesk University szakmai fórum díjnyertes előadója.
Tanuljon Ted Boardman mesteroktató gyakorlataiból!
"Ted Boardman oly régóta tölt be meghatározó szerepet a térbeli modellezők közösségében, hogy talán Platónt is ő ösztönözte a tökéletes testek tanulmányozására. Jól ismerem Ted munkásságát, amelyet felhasználói csoportok, online vitafórumok, szemináriumok és szakmai kiállítások vezetőjeként végez, és nem győzőm csodálni, ahogy ezt az összetett témát tanítja. Ted könnyen használható és gyakorlati példák sorozatán keresztül mutatja be a 3ds Max alapjait. Felhasználói szintjétől függetlenül biztos lehet benne, hogy a mestertől ön is elsajátítja a szakma legfontosabb trükkjeit és fogásait. A kötetben tárgyalt anyag minden 3D grafikusnak biztos alapot jelent majd."
- David Marks, Frantic Films
- A 3ds Max 8-as verzióhoz is jól használható tankönyv!
Kapcsolódó termékek